Mevzuat Kategorileri
Hukuksal Düzenlemeler
Türkiye’de Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Sosyal Güvenlik Hukuku, Vergi Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı, Borçlar Hukuku, İş Hukuku, Ticaret Hukuku, Türk Parası Kıymetini Koruma Mevzuatı, Kambiyo Mevzuatı ve Vatandaşlık ve Göçmenlik Mevzuatı ile ilgili en güncel bilgilerin yer aldığı makalelere buradan ulaşabilirsiniz.
İkili Anlaşmalar
Türkiye ve diğer ülkeler arasında yapılan en güncel uluslararası ikili sosyal güvenlik ve vergi anlaşmalarının tarihlerine ve dokümanlarına buradan ulaşabilirsiniz.
Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik ("Yönetmelik") 16 Nisan 2021 tarihli ve 31456 sayılı Resmî Gazete' de yayımlanmış olup 30 Nisan 2021 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Yönetmelik ile ödemelerde kripto varlıkların kullanılmamasına, ödeme hizmetlerinin sunulmasında ve elektronik para ihracında kripto varlıkların doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmamasına ve ödeme ve elektronik para kuruluşlarının kripto varlıklara ilişkin alım satım, saklama, transfer veya ihraç hizmeti sunan platformlara veya bu platformlardan yapılacak fon aktarımlarına aracılık etmemesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Devamını Oku
Yazar CottGroup Hukuk ve Mevzuat Ekibi, Kategori Ticaret Hukuku Mevzuatı
6948 sayılı Sanayi Sicili Kanununun 2. maddesi gereğince sanayi işletmeleri, sanayi siciline kaydedilmeli ve Sanayi Sicil Belgesi almalıdır.
Sanayi Sicil Belgesi olan firmalar, 6948 sayılı Sanayi Sicil Kanununun 5. maddesi gereği bir önceki yıla ait bilgileri içeren "Yıllık İşletme Cetveli" bildirimlerini ilk dört ay içinde yapmalıdır.
Yıllık İşletme Cetvelleri, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın www.sanayi.gov.tr internet adresinden "E-Hizmetler" menüsünde bulunan "Sanayi Sicil Bilgi Sistemi" kısmından yapılmalıdır.
Sanayi Sicil Belgesine sahip olan işletmelerin, cezai müeyyidelerle karşılaşmamaları adına, 2020 Yılına ait "Yıllık İşletme Cetveli" bildirimini en geç 30.04.2021 tarihine elektronik ortamda göndermeleri gerekmektedir.
Bu kapsamda, söz konusu zorunluluğu yerine getirmeyen işletmelere, 2021 yılında belirlenen hadler çerçevesinde 1.730,00 TL idari para cezası uygulanacaktır.
Yazar Selma Kıy, Kategori Vergi Hukuku Mevzuatı
SGK işten çıkış nedenleriyle ilgili olarak; "İşveren tarafından işçinin ahlak ve iyi niyet kurallarına aykırı davranışı nedeni ile fesih" işten çıkış kodunu (kod-29) yürürlükten kaldırarak, yerine yeni işten çıkış kodları eklemiştir.
Genelge'de yer alan yeni kodlar aşağıdaki şekildedir:
Kod-42; "İş sözleşmesi yapıldığı sırada bu sözleşmenin esaslı noktalarından biri için gerekli vasıflar veya şartlar kendisinde bulunmadığı halde bunların kendisinde bulunduğunu ileri sürerek yahut gerçeğe uygun olmayan bilgiler veya sözler söyleyerek işçinin işvereni yanıltması" (4857 sayılı Kanun Madde 25-II-a)
Kod-43; "İşçinin, işveren yahut bunların aile üyelerinden birinin şeref ve namusuna dokunacak sözler sarf etmesi veya davranışlarda bulunması yahut işveren hakkında şeref ve haysiyet kırıcı asılsız ihbar ve isnatlarda bulunması" (4857 sayılı Kanun Madde 25-II-b)
Kod-44; "İşçinin işverenin başka bir işçisine cinsel tacizde bulunması" (4857 sayılı Kanun Madde 25-II-c)
Yazar Erdoğdu Onur Erol, Kategori Sosyal Güvenlik Hukuku Mevzuatı
SGK tarafından yayınlanan 2021/8 sayılı genelge ile 2020/20 sayılı Genelgesindeki "5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ile 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunun Desteklenmesi Hakkında Kanun Uyarınca Net Ücret Alan Sigortalıların Prime Esas Kazancının Hesaplanması" başlıklı kısımda değişiklik yapmıştır.
Bu değişikliğe göre; 4691 sayılı Kanun kapsamındaki Ar-Ge tasarım ve destek çalışanları için gelir vergisi istisnası uygulanmadığından, net ücret sistemine göre çalışılması halinde brüt ücretleri (sigorta primine esas kazançları) hesaplanırken gelir vergisi ve damga vergisi de dikkate alınacaktır.
Buna istinaden, brüt ücret ve net ücret hesaplamaları aşağıdaki şekilde yapılacaktır:
Brüt Ücret: Net Ücret + Sosyal Güvenlik Primi (İşçi payı) + İşsizlik Sigortası Primi (İşçi Payı) + Gelir Vergisi + Damga Vergisi
Net Ücret: Brüt Ücret - Sosyal Güvenlik Primi (İşçi payı) - İşsizlik Sigortası Primi (İşçi Payı) - Gelir Vergisi - Damga Vergisi
Yazar Erdoğdu Onur Erol, Kategori Sosyal Güvenlik Hukuku Mevzuatı, Vergi Hukuku Mevzuatı