Mevzuat Kategorileri
Hukuksal Düzenlemeler
Türkiye’de Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, Sosyal Güvenlik Hukuku, Vergi Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı, Borçlar Hukuku, İş Hukuku, Ticaret Hukuku, Türk Parası Kıymetini Koruma Mevzuatı, Kambiyo Mevzuatı ve Vatandaşlık ve Göçmenlik Mevzuatı ile ilgili en güncel bilgilerin yer aldığı makalelere buradan ulaşabilirsiniz.
İkili Anlaşmalar
Türkiye ve diğer ülkeler arasında yapılan en güncel uluslararası ikili sosyal güvenlik ve vergi anlaşmalarının tarihlerine ve dokümanlarına buradan ulaşabilirsiniz.
07.07.2021 tarihinde Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan 27998389-010.06.02-421208 sayılı Mali ve Sosyal Haklar ile ilgili Genelge'de memur maaşlarının hesaplanmasında kullanılan katsayılar, 01.07.2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere belirlenmiştir.
Güncellenen katsayılar dikkate alınarak hesaplanan ve 01.07.2021 - 31.12.2021 döneminde uygulanacak olan gelir vergisinden istisna edilecek kıdem tazminatı tavanı 8.284,51 TL'dir.
Bu değişikliklerin duyurulduğu genelgenin Türkçe tam metnine ulaşmak için lütfen tıklayın.
Ek bilgiye ihtiyaç duymanız hâlinde lütfen müşteri temsilciniz ile irtibata geçiniz.
Devamını Oku
Yazar Erdoğdu Onur Erol, Kategori Vergi Hukuku Mevzuatı, İş Kanunu
SGK 05.07.2021 tarihinde yayımladığı Genel Yazısı ile uzaktan çalışma günlerinin nasıl beyan edileceğine ilişkin detayları açıklamıştır.
Genel Yazı'da aşağıdaki hükümlere yer verilmiştir:
Yazar Erdoğdu Onur Erol, Kategori Sosyal Güvenlik Hukuku Mevzuatı, Vergi Hukuku Mevzuatı
Türkiye'deki bordro sisteminde yasal kesinti olarak bulunması gereken unsurlar; sosyal güvenlik prim kesintileri, gelir vergisi ve damga vergisi olarak sıralanabilir. Bununla birlikte; Türkiye'deki irtibat bürolarından elde edilen ücret gelirleri, 193 Sayılı Gelir Vergisi Kanunu Madde 23/14'e istinaden gelir vergisinden istisnadır ve sadece sosyal güvenlik primine tabidir.
Sosyal güvenlik primleri, aylık olarak ücret üzerinden hesaplanmakta ve çalışan ile işveren tarafından müştereken ödenmektedir. Katkı oranları aşağıdaki gibidir:
Pandemi döneminde uygulamaya konulan kısa çalışma ödeneği, nakdi ücret desteği, pandemi ücretsiz izin ve fesih yasağı uygulamaları 30 Haziran 2021 itibariyle sona ermiştir.
1 Temmuz 2021 itibariyle, pandemi döneminde yürürlüğe konan bu uygulamalar kaldırılmış olup çalışanlara sağlanan haklar ve işveren yükümlülüklerinin pandemi öncesi dönemdeki gibi uygulanması gerekmektedir.
Bununla birlikte, kısa çalışma veya pandemi ücretsiz izin dönemlerinde, çalışanlara işverenleri tarafından yardım amacıyla (atıfet kabilinden) yapılan ödemelerin sosyal güvenlik primine ve gelir vergisine tabi olduğunu hatırlatmak isteriz.
Yardım amaçlı (atıfet kabilinden) yapılan bu tip ödemelerin, sosyal güvenlik ve gelir vergisi düzenlemelerinin detaylarına linkteki makalemizden ulaşabilirsiniz.
Yazar Erdoğdu Onur Erol, Kategori Sosyal Güvenlik Hukuku Mevzuatı